diumenge, 23 de febrer del 2014

EL PERQUÈ I COM POSAR FIL A L'AGULLA

COM POSAR EN MARXA LA CREACIÓ DE BOOKTRÀILERS A L'AULA.

Per cinquè curs consecutiu la nostra escola duu a terme el que anomenem Projecte Lectura Jove. Havent vist que la típica fitxa de lectura no satisfeia ni alumnes ni docents, vam concebre la idea de fer-los traduir les seves impressions en films curts.
L'important no era la qualitat tècnica, sinó 
a) triar una bona històriab) saber copsar-ne el nucli. 

Des del principi hem col·laborat amb la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró (indispensable el concurs de la Sònia Escobar) que s'encarrega d'oferir-nos les seves instal·lacions per a les trobades, buscar un formador que ens orienti a tots plegats sobre com contar històries (vaja, un contista de contrastada solvència, en Carles Alcoy) i sobretot, subministrar-nos prou exemplars dels llibres seleccionats a tres bandes.

En una primera visita, els quatre cursos de l'ESO, per separat, accedeixen a les instal·lacions i hi duen a terme una gimkana on cal indagar, remenar, deduir.

En marxar a casa, s'enduen els llibres que han de llegir. Se'ls ha girat feina per a les properes trobades, a finals de gener i febrer. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada